Секторът на концентрирания алкохол в България е до голяма степен улегнал и по традиция не изненадва с резки промени в продажбите и тенденциите. Няколко големи производителя владеят огромна част от пазара - първите 4 имат общ дял 80% в продажбите. Така на практика техните силни и слаби години предопределят тенденциите в целия сектор и 2017 г. не е изключение. Тя е била година на лек спад (-1.5%) и това се дължи на по-слаби резултати на вътрешния пазар сред повечето компании в горната част на класацията на фона на доста силната предходна година. За сметка на това обаче износът отчита значителен ръст - над 22%. Той достига приходи 35.3 млн. лв. при 28.9 млн. лв. през 2016 г. Продажбите навън формират малко под една пета от общите приходи на сектора, които надхвърлят 179 млн. лв. през 2017 г. при 181.8 млн. лв. година по-рано.Руслана Попсавова бутон за споделяне

Коментари