Тонка Стоева - "Тази награда ми е като лавров венец "

Днес поводът да отскоча до Санаториума  бе наградата за мед.сестра Тонка Стоева.За отличието  повече може да прочетете  тук  Мед. сестра от СБАЛББ – Троян с висока награда от БАПЗГ За да се осъществи в работно време срещата много ми помогнаха управителя на лечебното заведение д-р Цветомила Дудевска и  главна медицинска сестра  Червенкова.За което много им благодаря.


Тонка Вескова Стоева  е от град Троян. Щастливо  омъжена .Има една дъщеря, която е дарила  с прекрасно внуче - 10 години.Завършила е в Плевен полувисшия институт.На 52години решава да   завърши Висшето си образование.И речено-сторено. Висшистка е..
Започнала е да работи през 1978 год в санаториума "Шамака" ,след това в с.Бели Осъм - до 1989 .В периода до 2000 год работи в детски градини и в поликлиниката при д-р Рашев.Вече 16 години тя се доказва като много добър професионалист в белодробната болница

Г-жо Стоева,след толкова смени на работно място къде се чувствате  във ваши води?
Т.Ст- На 4-то -последното-СБАЛББ  се чувствам най- удовлеторена ,като най-работеща . Контактите с пациентите , екипа на болницата  ме удовлеторява.Работя в Първо поликлинично отделение.Преди това работех 3 години като старша сестра. Сега съм редова сестра.

 - Очаквахте ли да получите такава висока  награда?Какво бе усещането като разбрахте?
Т.Ст - Аз знаех ,че съм номинирана,но не знаех че ще получа такава висока награда.За което много се радвам.Тази награда не е само моя, тя е награда за труда на нашето съсловие. Доволна съм,че успях.През тези години постоянно ходех на курсове за усъвършенстване.Участвала съм активно в дейността на болницата.
 - В семейството кой най- много се радва за този успех?
 Т.Ст.- В къщи  ме подкрепяха във всички мои начинания свързани с моето усъвършенстване. Сега след като получих и  това отличие  се гордеят, най- много обаче внука. Десет годишен е. Той е  голяма радост за нас . Да имаш внуче /ета/ е прекрасно.То е на баба щастието и слънцето. Пожелавам всички да изпитат това удоволствие.
 -А в болницата как приеха щастливата новина?Имаше ли сърдити или обидени?
Т.Ст. -Всички много се радваха.Особено гл.мед .сестра Дилянка Червенкова.Тя беще с мен на самото награждаване. Аз за първи път получавам такава награда и се притеснявах. Но съм щастлива!


гл.мед .сестра Дилянка Червенкова
И тук се  вече обърнах към  Главна медицинска сестра Дилянка Червенкова,която присътваше на интервюто , да разкаже повече.Защото г-жа Стоева  е много скромен човек и съм сигурна че е спестила нещо хубаво .Дилянка  беше толкова щастлива от този успех,че чак очите й сияеха. Да Ви припомня ,че благодарение на нея аз успях да да разбера затова събитие  и да се срещна за разговор с тях. Тя сподели
     Дилянка Червенкова -   Аз съм доволна от всички, които по един или друг начин се изявяват. Всички които защитават достойнството и престижа на болницата.Защото тази награда е един от начините без да говорим много да покажем на хората,че ни има и сме си тук-на точното място.
 - Доста пациенти  на  Белодробната болница   открито пишат и говорят в инернет пространството ,че като толкова уредена болница като Вашата болница в България  няма- толкова чиста, и като почивен дом.Според Вас каква е причината или причините? И пречи ли според Вас, че в такъв малък град има две големи болници?
 Д.Червенкова- Под слънцето за всеки има място.Но пък мисля, че ние достойно устояваме нашите позиции.Ние сме специализирана, междуобластна болница.При нас идват от цяла България. Имаме и право   за обучение и доусъвършенстване на млади специалисти.  Другата много важна причина е парка болницата. Той една предпоставка за усещането,че пациентите са в почивен дом.Тишината,уюта .
Бележка на редактора-  В санаториума има страхотна хигиена. Да те е страх да стъпиш,за да не изцапаш.В почти всички отделения има картини,много цветя.Което е и другия много важен факт,пациентите да не са пациенти,а почиващи
Разговаряйки  с двете прекрасни дами, Тонка ей така" съвсем случайно" сподели,че миналата година пък  е спечелила трето място Дилянка Червенкова- в раздел "Ръководител по здравни грижи"Но ..така и не се чу за нея.
 И за да довършим разговора си зададох финалния си въпрос към виновницата за нашата среща,  г-жа Стоева
Какво предстои от тук нататък?
Тонка Стоева - Тази награда ми  е като лавров венец защото само след една година ми предстои пенсиониране. Болницата, колегите, ще ми липсват.А дали ще остана? Времето ще реши..За жалост няма сестрински персонал.Няма млади хора. Доста колежки се пенсионират , а няма кадри.Младите не искат  да работят в Троян.И е нормално , защото в София взимат пъти повече от тук. Други пък бягат да учат в чужбина.. Но да сме живи и здрави само..Другото е по на заден план.Още един път искам да Благодаря на всички - семейство, колеги, приятели,че ме карат да се чувствам щастлива.Особено след тази награда.БЛАГОДАРЯ ВИ!

Посетих и д-р Дудевска- управител на ССАБЛ,за да поздравя и нея за успеха ,защото принос има и тя като много добър ръководител.И човек вечно търсещ новото  и постоянно се доусъвършенства. 
   Очаквайте и интервю с нея  с един проблем на болницата- как една админстртивна грешка щеше да закрие болницата .За радост на всички обаче - вече всичко е наред.

http://www.lagerite.com/ социални мрежи

Коментари