От 1 април Община Троян въвежда много нови електронни услуги

От 1 април гражданите в Троян ще могат да подават искане за издаване на удостоверение за наличие или липса на задължения от органите по приходите, без да е необходимо да ходят до съответната териториална дирекция на НАП, за да се снабдят с документа. Услугата ще бъде безплатна, е  съобщила специално за Kmeta.bg градоначалникът Донка Михайлова.

От същата дата тази година пък всички собственици на хотели, къщи за гости, места за настаняване и стаи под наем в Троян ще могат да подават справка – декларация на основание по чл. 116, ал. 3 от Закона за туризма. В нея те са задължени да дадат информация за броя нощувки всеки месец. До края на годината в общината вече ще работи система за електронно връчване, например на призовки.
„До няколко месеца Троян ще въведе услугата за заплащане на местни данъци и такси онлайн през портала на НАП. През 2014 г. Троян изгради раздел в електронната си страница за проверка на задълженията на гражданите към бюджета на общината за местни данъци и такси. Справката се прави с персонален идентификационен код“, разясни още Михайлова.
За да предлага електронни услуги, общината обменя данни както с други общински администрации, така и с НАП, Дирекция „Социално подпомагане“, отдел „Закрила на детето“, отдел „Местни приходи“. „Ежедневни справки по служебен път се извършват от публичните регистри на МОН, РЗИ – Ловеч , правят се и справки за регистрация на юридическо лице от търговския регистър на „Агенция по вписванията“, каза кметът на Троян.
От 2013 г. общинската администрация предлага обслужване на граждани чрез сайта на общината. В секция „Портал за електронни административни услуги“ хората могат да ползват няколко услуги. Към момента общината предлага 9 услуги по гражданско състояние, 6 - в областта на териториалното устройство, кадастъра и регулацията на имотите, 5 , насочени към гражданите и бизнеса в областта на общинската собственост и туризъм и 6 услуги в областта на местните данъци и такси.
"За подобряване обслужването на населението на община Троян започнахме инсталираме на VPN връзки (виртуални части мрежи) във всяко кметство. Тези мрежи улесняват ползването на електронната система за документооборот, локалната база данни „Население“, програмата „Актопис“, актовете по гражданско състояние за цялата община, ГИС платформата", обясни Михайлова.
През 2015 г. Троян е включена като пилотна община по проект за подобряване на електроннното обслужване. По него общината получи достъп до 34 публични регистъра за обмен на информация. „През март Троян поиска от Министерство на транспорта да се включи в облачната структура за ползване на 50-те електронни услуги, разработени за Столична община“, каза Донка Михайлова. За тази облачна структура стана дума още на конференцията за подобряване на електронното управление, която се проведе в началото на март. Тя представлява виртуално място, където се съхраняват всички данни, нужни за електронните услуги.
„Община Троян е първата, която със собствени усилия извървя поредица от стъпки по прилагане принципите на комплексното административно обслужване (КАО)“, каза Михайлова. „Въведохме служебно събиране на доказателства, предоставяне на административни услуги чрез различни канали и автоматизиране на процесите по предоставянето им“, добави тя. Троян е започнала предлагането на КАО с други администрации, като всеки гражданин, желаещ да получи услуга по гражданско състояние от друга администрация, може да направи това чрез подаване на „Заявление за заявяване на услуга“ в центъра за административно обслужване или онлайн.
Въпреки че нямат разчети с колко точно са намалели разходите на администрацията след въвеждането на електронни услуги, от общината обясниха, че се усеща облекчаване на административната тежест за хората и персонала. „Онлайн обслужването спестява време и такси за гражданите и бизнеса и свежда до минимум възможностите за корупционни практики“, заключи Донка Михайлова.
социални мрежи

Коментари