Когато си гладен - не си ти

 Една реклама казваше - КОГАТО СИ ГЛАДЕН - НЕ СИ ТИ!. Истина е! Аз така огладнях днес, че...Мислейки  какво да похапна../за да не заслабна/ усетих познат аромат . Аромат , който скоро не бях усещала. Само в Пловдив го усещах...
На дюнери . Сега ще кажете, как точно на това. Ароматът на дюнера е спесифичен. За пръв път в Турция - Истанбул през 1988 година опитах този деликатес.  С голям интерес следях как се върти месото. Как го  режат, как се  сгъва питката.. Беше ми много интересно. На Капалъчарши  - Много магазини за всички. Там. И така си остана .
По - късно след няколко години  в Пловдив хапнах това удоволствие отново. И  досега  . Единствено имаше до ВСИ - един грък правеше невероятни дюнери. Пръстите си да оближеш. Много често  със семейството ми вечеряхме това прекрасно ястие. После го  побългариха  и..
И така - тази вечер  вървейки към офиса си по троянските улици, подуших аромата позабравен и.. се поогледах. Забравих да спомена , че отивайки към работното ми място , минавам през големия пазар. И  видях..Две млади момчета, месо което се въртеше на шиша. Просветна ми изведнъж..Повярвайте ми..
И  нормално  бе да си купя..Страхотен дюнер, месото изпечено както трябва/според мен/,соса - супер. И понеже не обичам много салата в самия сандвич, те отделно ми дадоха гарнитурата в кутийка - овкусена. Наистина започвам да си мисля,че може да стигнем поне малко европейците.
И какво ми направи впечатление, че докато приготвяха деликатесчето си приказваха за АЛАДИН - фирма в Пловдив - за дюнери.За друга фирма и така. Как трябва да направят еди-какво си.Не им разбирам много на кулинарните думи..Явно горят в професията си и ще изненадат троянци с доста вкусотии.
Обаче този път не носих фотоапарата - случайно. И не ги снимах.Но попаднах във Фейсбук на техните снимки - Милена Мартинова ги бе снимала. И реших  да Ви напиша за тях. .Защото те са млади, а те трябва да се стимулират . И все пак е новост за Троян. Има и другаде, но..това съвсем ново- има - няма 12-т часа
 Та ако сте в Троян и стомаха Ви изпълнява мелодията на глада, ИДЕТЕ НА КООПЕРАТИВНИЯ ПАЗАР   И СИ ХАПНЕТЕ ДЮНЕРИ. Запомних само работното време - от 9-22 часа. 
  ПРИЯТЕН АПЕТИТ

Коментари