За всички има място под слънцето - и за моя, и за твоя живот

Преди няколко месеца се запознах съвсем случайно -  беше  заради някакво зарядно за телефон -  с един мъж около 40-те.  С широка усмивка  и отворено сърце. И от дума на дума  разбрах,че е ромски журналист- видеооператор,  ученик на Пламен Златарев  от Тетевен. И като стана дума за този красив град,  Бисер  Петков- така се казва новият ми познайник - ми разказа, че дълги години е работил е в Общината като старши специалист за работа с малцинствата. След това е работил в кабелната на града. Благодарение на шефа си -Пламен, който му е дал голям старт, започва да прави самостоятелни предавания. И постепенно идва и любовта към камерата. Завършва специалните курсове на http://www.mediacenterbg.org/в София. Учат  го топ журналисти, майстори на камерата. И сега  се занимава с  видеозаснемане и прави докуметални филми. Бисер Петков ти вече има много филми вече   награди като филмът “На мисия”.  Темите, които вълнуват Бисер и върху които основно работи, са ромските традиции и в частност брака при ромите, ромската музика и успелите роми – „белите лястовици“, както обича да ги нарича. Според него има много роми, които могат да бъдат пример за подражание, и то не само в ромските общности, и те липсват в медийната среда. По тези и други теми е заснел над 50 кратки документални филма, интервюта и клипове, част от които можете да видите в секция „Видео“ на http://bisers.eu/

Щастлив баща на две дъщери и един син.. Едната е щастливо омъжена в  Германия. Даже и сега когато пиша материала, Бисер гушка внучето . На гости е.. Да си почине след дългата работа над най- новият му документален филм "Място под слънцето"

  И така -  преди време ми прати  линка  на най-новият му филм. Да го видя и да си кажа мнението. Казах му че не съм критик , но ще си кажа мнението като най- обикновен зрител. Късно вечерта след всичките си домашни задължения го пуснах. И  повярвйте ми  - ОНЕМЯХ..Сълзите ми сами бяха потекли..Не съм усетила как са минали  30 минути...И  го пуснах и втори и трети път.

Това е истинска история, с истински герои.Това е филм за една майка, която е приела факта, че смисъла на живота е да отгледаш децата си и да ги научиш да приемат действителността. Филма проследява историята на Бисерка и Асен - брат и сестра със специални потребности, които не са изолирани в дома си, а са сред нас по всички съществуващи начини в едно малко балканско селце. . Посещават Дневен център в Тетевен, където се учат, занимават. Най- много ме развълнува срещата на посещаващите  центъра  с волейболния отбор "Тетевенволей". Тази среща така ме докосна до сърцето..Но вие ще почуствате, сигурна съм, същото което и аз..

 Дотук ще спра, защото няма да Ви е интересно.. 

Филма е сниман от няколко гледни точки

1- майката,

1- директорката на Дневния център

3- обществото

4.Волейболистите 

5 и на самия Бисер.

Те така са преплетени, че в един момент  се усещаш че и ти си герой от този филм. Много силен , актуален. Заслужава си да се докато го гледаме да се поставим на мястото на героите . За да разберем душевното състояние на всеки.И си зададем въпросите

 Ами ако аз съм на тяхно място? 

Как бих постъпил/а/?

Как ще ме приеме ОБЩЕСТВОТО? 

 И още много други въпроси...

и ще завърша с част от песента


Ще бъде детска планета -

 надежда, мир, светлина. 

Ще бъде детска планета -

 най-красивата мечта.

Пожелавам ВИ приятно гледане!!!





Коментари