ИВАЙЛО ИВАНОВ - НОВОГОДИШНИ АНАХРОНИКИ

ИВАЙЛО ИВАНОВ
Сатирични и празнични стихове


НОВ ЖИВОТ

Сезонът днес ще ми даде почивен ден –
днес блянът на снежинките започва –
и туй, което времето отне от мен,
ще ми го върне – на фикционална почва...


Цял ден аз зад компютъра ще си стоя –
с Джоан Баез и с Еърплейн ще се забавлявам –
а нощем във съня ще се пресътворя
в хармония, която обещава

и мами поровите с ненаситен вой
/в съня – незащитени, безпричинни!/,
при все че целият е налице и заран той,
но пред съпруг и щерка - Боже мой! -
с излишна легитимност сме повинни...


ОДА ЗА ЗДРАВОСЛОВНИЯ РЕЖИМ

Изключително полезни –
ябълките призори!...
Със стипчивост ще ме резне,
с сока ще ме умори...

Мляскат жвакащите устни
тяхната изящна плът
и животът в миг препусне –
кон изпуснат – за Отвъд!...

ОБСЪЖДАНЕ НА ФИЛМИ ПО ФЕЙСБУК


"Великата красота" на Сорентино по БНТ.
Сега! Сред най-любимите ми филми ever.
Ина Иванова

И „Бел ами” по БТВ не беше лош!
Изсипват се от коледния кош
подаръци и филми до премала.
Ех, колко жалко, че след тази бяла
и цяла засияла в яркост нощ,
пак ще нахлупят делничния кош
над нашите глави подобно каска
/търпим я ний, защото сме абдали/,
/Живот без грим, бе казал Той. Без маска!/.
И ще засветят турски сериали –
куп бакелитови звезди – по тази каска.

РЕКОНТРАРЕКЛАМА

„Германска нова медицина”... –
Смъртта пристига във коприна
и – като фея – цяло в бяло,
и пак си ти душа без тяло.

Така че – евтина, изгодна –
остава ми да се теша
със медицината народа –
тогаз съм тяло без душа.

С компрес, свалили са и Волгин
от тялото на БНР –
тук медицините народи
подействали са най-добре...

Болнав и хром, неизлекуван,
спомни си мистиката ти –
чрез медицините пътувай
в Селенията по-добри...

/Еднопосочно – без пари!.../


МАХАЛОТО НА ФУКО


Да се сражаваш сутрин със Живота -
това е толкоз лесно във Троян!
То, Планина преместваш от бишкота
(с рога ти кимат двата кашалота!),
оставя диря охлювът от свян...

Затуй, когато вечер се сражаваш,
настръхнал си, подобно Румборак:
Вселена-Майка сякаш обладаваш
(люлючета безброй – не им се даваш!)
и пада върху теб изящен мрак!...

Така, подобно дяволско махало,
люлееш тежестта на своя ден.
Какво така над нас е заблестяло?...
Емайлът е това! Блести до бяло,
от общата безлюбност настървен.

ПОСРЕЩАНЕ НА ИСТИНСКИЯ ЧОВЕК

Един приятел идва днес от Ловеч и
след малко ще го срещна във Троян.
Той книжки носи. Нека бъдат в повече!
От тази само обич съм пиян...

Понеже идва в десет автобуса,
как да завърша, в лапидарен стил?
С по-малко кръпки – малко и да друса!
Не бих, Родино, инак ти простил!...

Ще ми одрусаш хубавите книжки
и току-виж – разпаднат се във прах,
като че ли – нагризани от мишки,
а то – от кръпки. С бегли три въздишки
тъй „онтоса” на „родното” разбрах!...

ГЛОСИ КЪМ ЕДИН ЕЗОТЕРИЧЕН САЙТ

"Осъзнай мисловните процеси!",
издълбоко ти ги из-веди –
после нескончаеми процеси
точно срещу себе си води...

Как ще се осъдиш? Сам? Напусто
ще лежиш в словесния затвор!...
По-добре – длъжник пред теб, Изкуство,
нежели – шаманът на Гомор.

ТРИ ЕПИГРАМИ ПО РОЖДЕСТВО

1.

Студ сковал е тези зимни нощи –
сякаш че съм цял в хладилник „Мраз”.
Но се радвам, радвам се – че още
далеч съм от разлагането аз.

2.

Навън е студ. Гнети умората!
И кафене си шепна римата:
- Щом няма толинка у хората,
напразно търсите я в климата.

3.

Коварно време. Вървя напред.
Снежец отгоре, отдолу – лед.
Добре, че в тази нездрава зима
два здрави крака все още имам.
И в обществото пред нас така е:
Тъкмо очакваш да се покае
този, в когото повярвал ти си –
в миг изпързалва го зло задкулисие!

Само че в разните празни обрати,
в кална мешавица от: тарикати,
зима, веявица, празна интрига,
падат нормалните – той се въздига.

КАЛКУЛИРАНЕ НА ДВЕТЕ „СУМИ” ПО РОЖДЕСТВО

Брокер на недвижими имоти,
на масив човешки гласове гласове,
„мъдрият” Доган в Сарай работи,
щом работи – значи две и две

пет са в мафиотската му логика.
Тъй се таз душа обогати!...
Но Тома, със „Сума Теологика”
право във земята го заби!...

- Две и две едно са бе, ниществени,
празноглав дръндарски философ –
че човешка същност, плюс божествена,
са Едно в Лицето на Христос.

- Да, де, но от „две” Едно ти правиш -
рече му сарайският аскет. -
Тъй се, Томчо, не обогатяваш.
Изстрел даваш – гръм! – и втори правиш!...
Според нашта логика са пет.

Коментари