Два от телекомите с предупреждение да не задържат насила клиенти



Търговците обжалват заповедите.

Според събраната информация единият от операторите отказва разтрогване на отношенията, ако клиентът не подаде заявление за прекратяване на договора точно в обекта, в който го е сключил. Подобна уговорка не е залегнала в условията на оператора, с които потребителят се съгласява при обвързването си с търговеца, сочат от КЗП.

Другият телеком създава сходни затруднения, като изисква от потребителите да отправят типови предизвестия за прекратяването на контракта. Независимо от обстоятелството, че общите условия на дружеството допускат писменото предизвестие да бъде подадено както по образец, така и в свободна форма, на практика търговецът изисква от абоната си да попълни бланка Допълнително споразумение към договорите по образец, който се предоставя в търговските му обекти. Освен това заявлението трябва да се подаде точно месец преди изтичането на договора. В противен случай той не се прекратява.

Тези действия на търговците неоснователно създават трудности на потребителите и представляват нелоялни търговски практики, постанови КЗП. Предписанието е те да бъдат преустановени.

В случай че съдът потвърди решенията на контролния орган, потърпевшите от действието на тези практики могат да претендират за обезщетения по съдебен ред. 

Коментари